Wednesday, March 26, 2014

hari hari bersama mereka

Bersambung pasal semalam...

lepas penat lelah pada pagi tu, masing-masing balik rumah..
aku dan damia balik rumah naik motor la,ye la dah datang pun dengan motor kena la balik dengan motor tak kan la balik dengan kereta pula kan ..

dalam perjalanan balik tu tiba-tiba akal aku terigat yang slip spm aku dan damia ada dalam kereta azira, 
nak pusing dah jauh dah kiteorang jalan, apa lagi sepantas kilat aku telefon azira, dan dia suruh ambik petang tu sebab dia nak pergi rumah opah dia..
petang tu kami berkumpul sekali lagi, tapi tempat,masa dan pakain yang berbeza la..
pagi tadi semua pakat ayu pakai baju kurung dah petang pakai t-shirt la, tak de maknaya nak 
ayu-ayu lagi dah la seksa naik motor pakai baju kurung..
petang tu kami  macam biasa la, tetap x lepaskan peluang snap gambar..
baru aku perasan kami ni tak habis-habis duk selfie je..




dah habis snap-snap picture dan main pusing pusing bakal rumah si kembar yang sedang di bina kat belakang tu kami pun setuju nak pergi rumah opah si kembar memandangkan hari sudah merangkak petang dan malam..
kawan kawan aku yang lain dah bergerak menuju ke kereta tapi aku dan damia stay kat tempat tangkap gambar tadi ye la dah kami dua je yang naik motor..
kat kawasan motor tu rupa-rupanya bukan kami dua jje tapi ada lagi makhluk makhluk Allah yang tengah berebut nak naik motor..
antara orang orangnya adalah Aliaa,Fatin,Hanis,Azima,Nabilah..
tapi yang boleh naik hanya Aliaa,Fatin,Nabilah,yang lain naik kereta, ye la gila ke nak naik ramai-ramai..
Hanis nak naik dengan aku tapi aliaa yang tak pernah naik motor dapat kalahkan hanis dengan alasan hanis dah naik semalam dengan rahimah dan damia..
azima pula ibu dia meman bagi naik motor, bahaya katanya..

Damia bawak Nabilah dan aku???
for your information Aliaa dengan Fatin naik dengan aku ok..
naik tiga la ni?? ye la, naik tiga la tak kan naik empat pula, mana datang lagi sorang tu pula..

*Fatin(baju merah),Aliaa(tudung hitam),aku(baju hitam) kalau tak kenal aku tak tahu la kan*
hasil rempitan kami bertiga.. akhirnya sampai juga la kat rumah opah si kembar walaupun sepanjang perjalanan kami ke rumah opah si kembar banyak je mata-mata yang memerhati..
Malu siihh!!
dah la kalau diikutkan salah disisi undang-undang , nasib baik dekat kawasan kampung, kalau tak memang naya je kena saman..
dah la tak de lesen,tak pakai helmet, naik pun tiga.. memang cari gaduh betul dengan polis..

sampai je kat rumah opah, semua orang gelak tengok kami yang naik tiga..
hanis pun cakap ibu si kembar gelak bukan main agi dalam kereta tengok kami naik tiga, dah la Aliaa yang kat tengah macam tersepit je..

time tu dekat pukul 7 lebih dah, masuk la rumah minum air dulu, then nampak baby..
comel je, anak sepupu si kembar..
aku tak sempat nak bergambar dengan dengan si comel yang sempat nabilah dengan alii je.. 
budak tu pun diam je dengan orang
Aliaa
  
Nabilah

dah macam ada bakat jadi mak orang dah budak berdua ni..
ada gaya,ada xpax, ada segalanya..

untuk cerita hari ini sampai disini sahaja.. hari esok punya cerita sambung dalam entry lain ye..

No comments: